Sunday, April 1, 2012

En velvoksen fangst

Endelig har vi fået bid! Og sikken fangst! Vi har de sidste par dage fisket med rebline, hajkrog og forfang af wire, hvorfor det nok ikke kan undre nogen at vi langt om længe har halet en velvoksen fangst ombord. En slags kompensation for alle de foregående skuffelser, kunne man tænke. Der er godt nok lidt trangt i cockpittet mens vi parterer det meterlange bæst, men til gengæld er der udsigt til et festmåltid af blodige bøffer!

Det var Johanne der hørte smældet fra ma'kassen som tegn på fangst, og hun var ikke sen til at tilkalde hjælp fra resten af besætningen for at trække den enorme krabat indenbords. I en Hemmingwaysk kamp arbejdede vi i flere timer mod havet og det kæmpemæssige dyr. Men nu, endelig, kan vi høste frugten af vores arbejde. Nu har vi friske forsyninger til de næste par dage, og måske kan vi sælge noget af kødet når vi når frem til Salinas. Der er i hvert fald rigeligt med mad på sådan en spækhugger!

(Skrevet d. 1/4)

Position:
03 11 6 S
81 21 8 W

Tilbagelagt distance: 2815 sømil

Sikken fangst!

3 comments:

  1. Hej alle på Oasis.
    En spændende beretning - og så på en 1. april!
    Jeg håber virkeligheden vil nærme sig fantasien, så I kan få gode bøffer.I har vel så et godt døgns tid til Ækvator? Jeg håber I kommer godt over stregen, og glæder mig til at læse nyt igen. FORTSAT GOD VIND!
    Bedste hilsner fra Henning

    ReplyDelete
  2. En spækhugger? Kan det nu passe?

    Kære Rye
    Jeres blog ligger på mit skrivebord og det er nu en del af min daglige rutine at kigge efter nyt fra dig og jer.
    Det er en stor fornøjelse at følge med.
    Jeg er sikker på, at I lægger nye dimensioner til fænomenet Mobilt læringsrum!
    Mange påskehilsner
    fra
    Susan

    ReplyDelete
  3. Hej allesammen.
    Herligt at læse om jeres fangst
    Det er da godt, at nogen er vågne her på siden. Jeg troede på historien - lige til der blev nævnt en spækhugger.
    Kan godt forstå, at I efterhånden trænger til en bøf!
    Mange hilsener
    Anders

    ReplyDelete