Wednesday, April 11, 2012

Halvvejs Panama

10. april kl 19:40
Position
2 30´ N
80 16´ W
Vi stævnede ud fra Salinas på en bidevind på bagbordshalse. Vinden
løjede desværre rimelig hurtigt derefter. Vi har sejlet for motor i
2 1/2 døgn.
Vi fik rimelig hurtigt blindepassagere i form af fregat fugle. Den
første satte sig fint til rette i toppen af masten på vores
vindpil. Der sad den en times tid, indtil der kom en smule vind og
vindpilen begyndte at snurre rundt med fugl. Da fløj den..... Men kun et
par gange rundt om skibet før den satte sig til rette på vores solfanger
helt agter. Jeg fandt en kost frem og ville daske den ned. Jeg
tøvede.... En fregat fugl er faneme stor, også når man ser den oppe i
luften.... Jeg valgte ikke at slå fuglen men at skubbe lidt til
solfangeren... VICTORY.... Efter samme nummer 2 gange valgte vores
trofaste følgesvend at sætte sig som galleonsfigur på prædikestolen i
stævnen. Der fik den lov til at blive.
Da vinden er meget sparsommelig, får vi badet en del. I dag skulle jeg
lige til at springe i, da så jeg to store skygger der svømmede i
styrbords side. "Haaaaj" råbte. Kaptajnen nærmest hoppede op af vandet.
Falsk alarm. De to skygger viste sig at være to farvestrålende Mahi-Mahi
(guldmakrel). MUUUMS tænkte vi! Jeg strøg om læ for at hente harpunen!
.............Forbier.
Endnu en dag uden frisk fisk.
Skipper Tusch
Vores vingede gæst fregatfuglen


3 comments:

  1. Ohøj på Oasis.
    Læs nu hellere digtet "The anciant marinor" før I gør skade på fregatfugl, albatros eller lignende. Det lyder som badeferie mere end specialeudforskning, men jeg ved jo, at I arbejder godt om bord på det mobile æringsrum.
    Fortsat GOD VIND fra Henning

    ReplyDelete
  2. Arhh Henning.. Det er da vist en albatros i det digt. Fyr den af, Lasse. Vis den fugl hvem der bestmmer!

    ReplyDelete
  3. JA - det er en albatros. Den bliver skudt med en armbrøst, og ikke fejet ned med en svaber.
    Mvh. Henning

    ReplyDelete